شناسه خبر : 36759
سه شنبه 27 مرداد 1394 , 11:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش قهرمان جانباز از صعود به قله آرارات/تصاویر

جانبازامین امان الله پور - از بهمن ماه سال 93 که در صعود زمستانه شرکت کردم سرپرست گروه بطور ضمنی خبر از صعود برون مرزی را داد که پیگیریهای جدی بعداز صعود استراحتگاه در خرداد ماه شروع شد و گروه بطور جدی شروع به تمرین و تهیه تجهیزات و ثبت نام کردند. من هم که اشتیاق زیادی برای این صعود داشتم علیرغم کمبودهای مالی و تجهیزات و مضافا" بر همه، اشکال در پروتز پایم که مسئولان بنیاد بی توجهی کردند، شروع به تمرین کردم و با گرفتن وام و تهیه تجهیزات ، در لیست گروه ثبت کردم.

در این راستا با ادارات و سازمانهای متعدد و متفاوت خصوصی و دولتی جهت حمایت مکاتبه کردم ولی حمایتی که نشد مورد بی مهری هم قرار گرفتم. با تمام مشکلات در 16 مرداد ماه حرکت از شهرستان شوشتر آغاز شد و 17 مرداد ماه از مرز بازرگان با همه مشکلات وارد خاک ترکیه شدیم. در تاریخ 18 مرداد اولین روز صعود تا ارتفاع 3200 متری انجام شد ودر کمپ شماره یک بنام "یاشیل کمپ" مستقر شدیم و روز 19 مرداد در دومین روز صعود تا ارتفاع 4200 یعنی کمپ شماره 2صعود کردیم ودر آنجا استقراریافتیم.

صبح روز 20 مرداد ماه، ساعت دوی بامداد به وقت محلی صعود نهایی به سمت قله آغاز شد که بعد از فتح قله در ساعت 9صبح پرچم زیبای کشورمان را بر فراز قله آرارات به اهتزار در آوردیم تا قلب مقام معظم رهبری را شاد کنیم و یکبار دیگر به نمایندگی از کلیه جانبازان نخاعی و قطع عضو و شیمیایی و اعصاب و روان و کلیه جانبازان و خانواده معظم شهدا از بام آرارات با  حضرت اقا و آرمان های شهدا و امام شهدا  پیمان ببندیم که تاریخ تکرار نخواهد شد و علی زمان حضرت امام خامنه ای تنها نخواهد ماند و ما تا آخرین لحظه پشتیبان ولایت خواهیم ماند تا شهادت!

بعد از فتح آرارات در ساعت 15 همان روز به کمپ شماره 2 رسیدیم که یکی از دلایل تأخیر زیاد در برگشت، مشکل پروتز پایم بود که با حمایت بی دریغ سرپرست تیم آقای قناد و دوتن از کوهنوردان بنامهای علی اصغر ملکی و علیرضا صفایی نیا به سلامت به کمپ برسم ودر تاریخ 21 مردادماه بعد از خروج از مرز بازرگان  و استراحت در شهر تبریز در تاریخ 23 مردادماه با پرواز به اهواز و با اتوبوس به شوشتر رسیدیم که در مقام امام زاده عبدالله توسط خانواده کوهنوردان واعضاکوهنوردی هامون شوشتر و همچنین گل سرسبد شهرمان یادگار دوران دفاع مقدس و از دوستان صمیمی جانبازم سردار پاسدار حاج سهراب گیلانی و همچنین آقای ایوبی از دوستان جانباز مورد استقبال قرار گرفتیم .

از برادر جانباز حبیب زاده که در شهر ماکو و همچنین مرز بازرگان هم برای بدرقه و هم برای استقبال آمده بودند تشکر و قدردانی می کنیم. همچنین از کوهنوردان مشکین شهری واقعا" تشکر می کنم مخصوصا جناب آقای کریمی که با صبوری در کنار ما حضور داشتند.

تشکر ویژه از جناب آقای مختاربندیان مسئول آموزش که با صبوری تمریناتم زیر نظر ایشان بود و جناب آقای قصاب که تجارب ارزشمند خود را در این سفر به بنده عرضه کردند. از آقای مقدس به خاطر اینکه لحظه لحظه این سفر را ثبت کردند. آقایان دیدار و منجزی و بیدارند و شمالی و نانوا زاده و شیعه علی و واجبی فر، همچنین مهندس مهدی آبادی معاون اداره آب شهرستان شوشتر که انصافا" با روحیه دادن و ایجاد نشاط در بنده باعث صعود بنده شد و از همه خانمهای گروه خانم یاحقی و کتانباف و قصاب و فرهاد زاده و خانم احتمالی و کلیه عزیزانی که الان در ذهنم نیست کمال تشکر و قدردانی را دارم  چرا که من نتوانستم، ما توانستیم، ان شاالله که در تمام مراحل زندگیشان پیروز و سربلند باشند.

در پایان دست همسرم را می بوسم چرا که اگر او نبود امروز من فاتح آرارات نبودم. در اصل فاتح آرارات و کلیه قلل جهان همسران جانبازان هستند که با صبوری در کنار جانبازان همچنان ایستادگی می کنند.
در پایان از مدیریت و پرسنل فاش نیوز جانباز عزیز جناب آقای ساقی و کلیه همکارانشان که لحظه لحظه در کنار من بودند و حمایت کردند تشکر می کنم. از شهردار تهران جناب آقای قالیباف و مسئول دفتر و مشاور ایشان جناب آقای شوشتری و خانم پرویزی از سرای محله لویزان شهرک ولی عصر عج و دکتر زاکانی و سر کار خانم معصومه آباد این شیرزن جانباز آزاده و دکتر جلیلی نماینده مسجد سلیمان و سردار کوثری و جمعیت جانبازان و جناب آقای اسدزاده و مشاور ریس سازمان بنیاد شهید در امور جانبازان جناب آقای پر کره و همچنین جناب آقای محمد علی قناد از حامیان ورزش شوشتر که لحظه لحظه مرا مورد حمایت روحی قرار دادند کمال تشکر و قدر دانی را دارم.

(برای دیدن تصاویر در سایز اصلی روی انها کلیک نمایید)
 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
متاسفم که بنیادشهیدوامورایثارگران هیچ تجلیل وقدر دانی ازایشون نکردن
آقای امان اله افتخاربنیادشهدبودن ولی متاسفانه هیچ استقبالی ازایشون نشد
قهرمان امان اله پور ، تبریک تبریک تبریک
باسلام خدمت جانبازعزیزامابعداگربجای همین جانبازعزیزیک بازیگرسینمای این کشوررفته بودتابالای یک تپه درخارج الان بنیادجانبازان بخاطرعقب نیفتادن ازدیگرسازمانهافوراتبریک وتشویق واستقبال میکردولی درمورداین عزیزهیچکاری نکرده بله درکشورمافقط درشعارقشرماقهرمان هستیم ولی درعمل برعکس هست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi